Selamat Datang ke Blog (", Rentetan HatiKu .")

Monday 18 June 2012

Bismillahirrahmanirrahim.
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Sesungguhnya hari ini rindu ini tidak dapat dibendung lagi.
Ya Allah, peliharalah ukhuwwah kami.
Jauhkanlah kami dari segala bala bencanaMu,
Hindarilah kami daripada melakukan maksiat terhadapMu.
Ampunilah dosa2 kami.
Sesungguhnya, dosa2 kami bagaikan pepasir di pantai.
Banyak dan tidak tertanggung untuk menanggung.

Ya Allah, andai ini yang terbaik buat kami.
Maka, semaikanlah ikatan ini pada landasanMu.
Bajailah kasih sayang kami hanya untukMu ya Allah,
Aku pohon agar semua perancanganMu terhadapku merupakan kasih sayangMu kepadaku,
dan bukanlah sebagai tanda kemurkaanMu kepadaku.

Ya Allah
Aku tahu kadangkala aku sentiasa melampaui batasan2 yang telah engkau tetapkan.
dan aku tidak mampu menanggung bebanan dosaku ini.
Engkau Maha Pengampun Ya Allah,
Engkau Maha Pengasih Ya Allah
dan Engkau Maha Pendengar Ya Allah.

Ya Allah, andai kami mampu menjadi wasilah dalam menegakkan syiar agamaMu,
maka satukanlah kami,
Jika tidak, jauhkanlah kami.
Andai kami yang terbaik antara satu sama lain,
maka ikatkanlah kami,
agar hati kami berpaut hanya untukMu.

Ya Allah, rendahkan nafsu kami.
Tingkatkanlah Iman Kami,
Mantapkan takwa kami,
Hebatkan Cinta kami terhadapMu Ya Allah.

Aku memohon kepadaMu dengan sebenar2 pohonan.
Moga kau tabahkan hati kami untuk menempuhi ujianMu,
Moga kami bisa tabah mengharungi kehidupan ini
dan jauhkanlah kami daripada fitnah2 dunia yang bertebaran
di dunia akhir zaman ini..

Amin, amin ya Rabbal Alamin.

##Salam Mujahadah, Salam Mahabbah##
Khas untuk , DIA + AKU = KAMI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...