Selamat Datang ke Blog (", Rentetan HatiKu .")

Saturday 24 December 2011

Istimewanya sape2 yg xKapel b4 get married~!!

Assalamualaikum kawan2.. macam mana korang hari nie?? korang sihat ta nie..?? saya, Alhamdulillah sihat, sampai da terlebih sihat kot.. hohoho.. [hohoho??? saje je nak tiru Santa Claus.. esokkan hari krismas.. hehe..==''] Kawan2 na taw x, td sy terfikir sesuatu.. nak taw x ape dye..??

Cuba korang fikir, khususnya buat siapa yang single la.. kalau yg tgh hot bercinta atau tgh couple skrg,, korang jgn marah ye.. saya cuba bg pandangan je, bukan untuk mengkritik sape2..

Cuba korang renung.. Kalau kita nak bagi hadiah dkt orang, tambah2 orang yang paling kita sayang,, mestilah kita nak bagi yang terbaik untuk dia.. nak yang original kalau boleh.. taknak yang telah digunakan atau di'recycle' kan?? contohla.. kalau nak bagi jam, jam tu kalau xmahal pun, paling2 nak bg yang xpernah diguna,, nak bagi yang asal dari kedai kan.. [lekat bau kedai lagila maksudnye].. pastu xnak sape2 pun cuba guna atau pakai benda tu, even kita sendiri pun xleh cuba.. betul x..?? [maafla, kalau salah]

Begitulah jugak dengan diri kita.. Bagi seorang muslimah, sudah semestinya dia ingin berikan yang terbaik untuk suaminya.. cuba bayangkan kalau sebelum berkahwin, kita da pernah couple, da pernah luahkan perasaan2 cinta kita kt pakwe @ makwe kita.. da pernah ungkapkan I love You kt dyorg.. Mungkin masa dah kawin, memangla xde effect pape pun but hurmmm.. yela semuanya da kita bg kat orang lain selain zauj (suami) kita.. mungkin sedikit hamparla kot.. 


Atau dari perspektif lainla sy bg.. Contohla jam td.. Kita beli jam untuk orang yang kita sayang kan.. pastu tiba2 kita ada orang lain yang kita sayang... [maksudnya, orang baru, yg dulu da x berapa nak sayang.. hehe] Ibaratnya bagi yg couple sebelum kawin tu, camne ek nak citer..?? camni.. sape yg kapel b4 get married tu, diibaratkan macam jam yg paling best kita bg dkt someone that we loved, tiba2 dtg org lain yg kita syg lebih dripada org tu, kita amik balik jam yg kita bg td, then bg kat org baru tu... macam tula ibaratnya.. korang paham x nie?? kalau xpaham, xtawla nak terangkan cane..

itulah yang saya maksudkan.. Contohla mane2 wanita yang berkahwin n sebelum nie xpernah kapel, xpernah curahkan perasaan kepada mana2 laki,, mestilah dia curahkan segala2nya kepada suami dia yang dia cintai kan?? Lihatlah, betapa beruntungnya suami dia kerana dia melakukan segala2nya untuk suami dia.. Begitulah jugak dgn lelaki.. Maksudnya, kita bagi yang asal dari dalam hati kita, yang mana xpernah bgi kat orang lain pun.. begitu istimewanya kan sape2 yg xkapel tu..?? 

Hopefully, korang pahamla ape yg saya sampaikan tu.. kalau korang, xpaham harap maaf.. n sape2 yg terasa tu, maafla.. semua nie xde kaitan dengan yang hidup atau pun yang telah meninggal dunia.. saya cuma nak bagi opinion saya je.. Maaf andai tersalah kata n tersilap bicara.. Saya cuma ingin menyampaikan apa yang telah islam cakap, "Couple is Haram, Cinta yang Halal ialah Cinta Selepas Berkahwin" Korang amiklah ia sebagai suatu iktibar untuk korang ye..


Jom muhasabah kejap,, ayuh kita pilih, kita nak couple yang mana satu?? nak couple yg HARAM atau couple yang HALAL??


Sape yg xpaham, blehla kot tinggalkan komen.. hehe
"Salam Mujahid buat semua..^______^"




-asyubafinani08.blogspot.com-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...