Selamat Datang ke Blog (", Rentetan HatiKu .")

Wednesday 10 October 2012

NILAI yang RAPUH


##Luahan ini bukanlah untuk menghina sesiapa, tapi hanya untuk menyenangkan hati yang lara.
siapa yang makan cili, dia yang terasa pedasnya.
Maaf, sememangnya saya bersikap hipokrit! sebab saya masih lagi mahu menjaga hati-hati yang saya kasihi.
namun, semua itu hanya bertepuk sebelah tangan sahaja.
apa yang saya korbankan, apa yang saya lakukan, apa yang saya usahakan, LANGSUNG tiada NILAI dimata yang menerima. 

Betapa ku meragui keikhlasan dalam berkawan. 
Sungguh tak kutemui maksud SAHABAT disini.
 Izinkan aku membawa diri, menjauhi segala masalah yang membelenggu.
 sungguh ku rindu SAHABATku yang nun jauh di sana,
 mengapa tegar aku dipisahkan. 
ku tak tertahan untuk di sini lagi. 

-Sungguh, aku hanya rasa dipermainkan disini.
 Perlunya aku hanya di waktu SUSAH sahaja, di waktu senang, aku sendirian, diabaikan. 
Sungguh, aku kecewa dengan sikap teman yang hanya menjadikanku sebagai BONEKA. 
Terima kasih duhai insan yang mengaku SAHABAT hanya pada mulut,
 akanku terus menjadi BONEKAMU. 

Aku sudah penat melalui semua ini.
Sudah penat!!
Sekarang, tolong biarkan aku sendiri.
Mulai detik ini, tidak akanku biarkan mana-mana insan untuk membonekakanku lagi.
aku sudah lama hidup begini, sejak berumur 7tahun lagi.
Hanya IMAN dan ATIKAH yang benar-benar sentiasa bersamaku disaat air mataku mengalir dan disaat mulutku kepoh bersuara.

Persetankan semuanya, aku sudah tidak percaya untuk mencari SAHABAT lagi.
Aku sememangnya bersyukur dengan apa yang aku ada.

Hatiku telah tawar dengan semua ini.
dan Aku..
akan mulai menjauh secara perlahan.

TITIK...!!

TERIMA KASIH SAHABAT!!

2 comments:

  1. darling dont be like that la...there must be a good thing behind all this...sabar okeh..n try to look at it from a positive side..remember i will always here for you...sayang syuk selalu
    -e-

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...