Selamat Datang ke Blog (", Rentetan HatiKu .")

Monday 11 February 2013

"SAHABAT SAMPAI SYURGA"


~berjayakah aku dengan prinsipku ini?
sedangkan segalanya hampir retak?
Berjayakah aku terus utuh menegakkan kesabaranku.
Kata-kata perihal kepercayaan mula dibolakbalikkan.

~Dimana letaknya kepercayaan yang sebenar? Siapakah yang harus dipersalahkan?
Mengapa mesti ada hati yang terguris?
Mengapa mesti hati-hati yang menyayangi retak gara-gara 1 kesalahan?

Mengapa demi amanah yang dipikul, semuanya saling menuding jari menyalahkan yang lain?

Sedangkan semuanya saling berjanji UKHUWAH DI JALAN ALLAH.

Semuanya menuntut untuk saling mempercayai tetapi padahal pada waktu yang sama, mereka juga tidak menyedari bahawa mereka juga tidak mempercayai.

Malah, menganggap mereka itu betul.

YA! AKU SALAH! Aku tidak akan salahkan sesiapa kerana aku sudah tidak tegar dengan semua ini.

Rasa sayangku mula menipis dan rasa percayaku pada insan bernama sahabat sudah luntur dan rasa sabarku mula terhakis.

Semuanya kerana rasa sayang. Sayangnya, aku tidak dapat lagi hendak mengubati luka di hati dan tidak dapat untuk menyembuhkan serta menghilangkan parut yang berbekas.

Bukan hendak menyesali. Tapi, mula berhati-hati.
Mula menutup hatiku dari menyayangi dan mempercayai insan yang mengaku saling menyayang atas nama Allah, tetapi akhirnya, semua itu hanyalah PROPAGANDA!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...